גישה חדשה לשכבות מבודדות- Klymit

כולם כבר יודעים שאויר הוא מבודד מצויין.
זו סיבה מרכזית לכך שפוך אווז או פליז משמשים אותנו כביגוד חם, או יותר נכון- שכבה מבודדת.

הרעיון הוא שאריג הפליז או שכבת הפוך כוללים חללי אויר גדולים יחסית אשר שומרים על חום הגוף.

חברה בשם Klymit לוקחת את הקונספט הזה כמה צעדים קדימה!
מייסד החברה שכמה ב 2008 שם לב שצוללנים משתנשים בגזים אצילים בחליפות הצלילה בצלילות במים קרים כחומר מבודד. הדבר האלה אצלו את הרעיון לבחון שימוש בגזים האלה גם בציוד טיולים.

החברה פיתחה קו מוצרים מתנפחים- ווסטים, מעילים, מזרנים- המשתמשים בגז ארגון הנקרא בפי החברה NobleTek (או סתם חמצן) בתור שכבה מבודדת. מעבר ליתרונות החומר כמבודד יוצא מן הכלל (לארגון יכולות בידוד גבוהות פי 3 מחמצן כלוא בתוך חללי האוויר בפוך\ פליס) והחסכון במשקל לעומת שימוש במבודדים קלאסיים, השכבה המבודדת ניתנת להתאמה לתנאי הסביבה והפעילוהשוואת מאפייני הבידוד הטרמי של NobleTek לעומת המבודדים הקונבנציונאליםת המשתנים. חם? תוריד אוויר. קר? תנפח. הדבר חוסך את הטרחה של הורדה או הוספה של שכבות.

4 מ"מ של ארגון במוצרי Klymit מקביל ביכולות הבידוד לשכבה של 14 מ"מ מהמבודדים הטבעיים (פוך) או הסינטטים הטובים ביותר (primaloft ודומיו). המוצרים בנויים מחומרים חיצוניים עמידים במיוחד לשמירה מפני חורים וזליגת אויר, עמידים בפני רוח ומוגדרים כ'נושמים'. המבודד שומר על מלא יכולת הבידוד גם כשזה נרטב לחלוטין, בניגוד מובהק למבודדים הקלאסיים.

הניפוח עצמו מתבצע באמצעות בלון גז קטן, דרך שסתום במוצר. הדבר בהחלט מרגיש מוזר- לנפח את הווסט שלך מבלון גז. זאת כנראה הסיבה המרכזית שהמוצר הזה עדיין לא תופס תאוצה. החברה מציעה מילוי חוזר של הבלונים חינם בנקודות המכירה, בנוסף ניתן גם לנפח את המוצרים באוויר רגיל באמצעות משאבה קטנה- לקבלת אפקט בידוד מקביל לשכבת פוך. שזה גם לא רע :)

הווסט של Klymit- דגם Kinetic שוקל 320 גרם ועולה 180$. לצורך ההשוואה, Patagonia Men's Down Sweater Vest שוקל 232 גרם בלבד ועולה 150$. אם ה Klymit באמת מבודד פי 3, יכול להיות שזה שווה את זה..אין ספק שהם צריכים להוכיח את עצמם בשוק הזה בשביל להיות רלוונטים.

לקריאה נוספת בקרו באתר חברת Klymit! כרגע לא ידוע לי על יבואן ישראלי, יעדכן במידה ויהיו התפתחויות בעניין.

ממליץ לכם להעיף מבט גם במזרנים של החברה!

 

 

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה ביגוד טיולים, הצגת מוצר, טכנולוגיה, כללי, צרכנות,‏ עם התגים , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>